22

01.2019

14:29

Jalgpalli MM kõnetas rohkem rahvast kui eales varem

Möödunud suvel Venemaal peetud MM-finaalturniir tõi ekraanide ette enam kui 3,5 miljardit inimest. Enim kasvas inimeste arv, kes jälgisid MM-i pikemat aega kui eales varem.


Kui vaadata lineaartelevisiooni numbreid, siis jääb silma, et vaatajad jäid ekraani jälgima kauem. Kui neid, kes jälgisid MM-i televiisori vahendusel vähemalt ühe minuti, kasvas 2,2%, siis nende huviliste arv, kes jälgisid MM-i enam kui 30 minutit, kasvas lausa 27,7%. See tähendas muuhulgas seda, et Euroopa vaatajad jälgisid MM-i ka rohkem tunde kui 2014. aasta MM-il (9,67 miljardit tundi ehk +6,2%). Suurima hüppe tegi selles kategoorias Aasia, kelle tundide arv kasvas lausa 29,1% (10,66 miljardi tunnini).

FIFA raport avaldas, et enam kui pool (51,3%) maailma elanikkonnast (4-aastased ja vanemad) vaatasid MM-finaalturniiri. Oodatult osutus vaadatuimaks mänguks finaal, kui Prantsusmaa 4:2 võitu Horvaatia üle nägi otseülekandes 1,12 miljardit inimest. Enamus vaatajatest jälgisid MM-finaalturniiri kodus televiisori taga (3,26 miljardit), enam kui 300 miljonit inimest elasid kaasa ühisüritustel või muude kanalite kaudu.

Maailmameistrivõistlused ületasid televaatajate hulgalt ka Eestis kõik varasemad rekordid – neid, kes vaatasid kasvõi üht mängu vähemalt 20 minutit järjest, oli tervelt 817 000 ehk 67,5 protsenti Eesti elanikest, teatas mullu Kantar Emor. Võrdluseks – 2010. aastal Lõuna-Aafrika Vabariigis toimunud võistlusi jälgis 761 000 eestimaalast, 2006. aasta MM-i Saksamaal 752 000 inimest ning 2014. aasta Brasiilia suurvõistlusi 655 000 Eesti elanikku. Venemaal toimunud MM-i ei ületa Eestis populaarsuselt ka ükski sel ja läinud kümnendil toimunud EM. Populaarseimaks osutus samuti finaalmäng, mida vaatas Eestis keskmiselt 184 000 inimest.

Foto: Jana Pipar/EJL

 

Peatoetaja

  • LHV

Suurtoetajad

  • Nike
  • A. Le Coq
  • Coolbet
  • Rimi

Toetajad

  • ABC Motors
  • Ramirent
  • FIFAA
  • Taisto
  • MyFitness
  • Krausberg
  • Spordihooldus
  • Eskaro
  • Corny
  • Ferroline Group
  • Euronics
  • Sportland

Turvapartner

  • ProSecurity Partner

Meediapartnerid

  • ERR
  • Õhtuleht
  • Soccernet
  • JALKA
  • MIND Media

Partnerid

  • UEFA
  • FIFA
  • Kultuuriministeerium
  • Tallinn
  • EOK
  • Integratsioon

Sotsiaalpartnerid

  • SPIN
  • SOS Lasteküla